Obowiązek informacyjny
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest:
Gminny Zespół Szkół w Kazimierzu Dolnym
ul. Szkolna 1, 24-120 Kazimierz Dolny
reprezentowany przez Dyrektora
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Tomasz Nowakowski, [email protected]
Cel przetwarzania:
- realizacja zadań szkoły,
- przyjęcie dziecka do szkoły,
- zapewnienie bezpieczeństwa dziecka w czasie pobytu w szkole,
- umożliwienie dziecku korzystania z pełnej oferty szkoły,
- realizacja działań promocyjnych szkoły.
Podstawą przetwarzania są:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej,
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania,
- zgoda osoby, której dane dotyczą.
Odbiorcami danych osobowych są:
- podmioty, którym należy udostępnić dane osobowe na podstawie przepisów prawa,
- podmioty wskazane przez opiekunów prawnych,
- podmioty przetwarzające na podstawie umów.
Dane osobowe są przechowywane przez okres wynikający z odrębnych przepisów (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. 2011 nr 14 poz. 67) a w przypadku zgody osoby, której dane dotyczą do czasu jej wycofania.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do dotyczących go danych osobowych, sprostowania, wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych (dotyczy danych przetwarzanych na podstawie zgody).
Podanie danych osobowych wynikających z przepisu prawa jest wymogiem ustawowym. Niepodanie tych danych spowoduje brak możliwości realizacji zadań szkoły.
W przypadku gdy uzasadnione jest, że dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego UODO (Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Monitoring wizyjny
Treść klauzuli informacyjnej– monitoring wizyjny
Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego
Załączniki:
- Załącznik nr 1 – DOC (0,03 MB)
Wniosek o zabezpieczenie i udostępnienie danych z monitoringu wizyjnego - Załącznik nr 2 – DOC (0,03 MB)
Ewidencja udostępnionych nagrań z monitoringu - Załącznik nr 3 – DOC (0,03 MB)
Oświadczenie
Zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania monitoringu wizyjnego: