Tytuł projektu
Awareness improvement of Social Media safe and rational use
Świadomość i poprawa bezpiecznego i racjonalnego korzystania z mediów społecznościowych

Projekt realizowany będzie w latach 2019-2021

Beneficjentami projektu są następujące szkoły:

🇮🇹 ISTITUTO COMPRENSIVO I. CALVINO – Alliste – Włochy
🇹🇷 14 EYLUL ORTAOKULU – Karacabey-Bursa – Turcja
🇷🇴 Scoala Gimnaziala „Spiru Haret” – Dorohoi – Rumunia
🇵🇱 Gminny Zespół Szkół w Kazimierzu Dolnym – Polska
🇵🇹 Escola Secundária Manuel Cargaleiro Amora – Portugalia

Kwota dofinansowania przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE): 27 331,00 euro

WOODEN TILES

Podczas każdej wymiany międzynarodowej szkoły wymieniały się pracami plastycznymi wykonanymi na kwadratowych drewnianych płytach o wymiarze 15/15 cm. Prace były wykonane różnorodnymi technikami i były związane z poszczególnymi państwami. My w swoich pracach wykorzystaliśmy motyw bajek i legend, symboli narodowych, mapy, zwierząt, wzory ludowe. Wszyscy uczniowie klas 4-8 wykonali projekty prac, a najciekawsze wykorzystaliśmy na prezenty dla zaprzyjaźnionych szkół.

Programowanie z Ozobotami

Uczniowie z naszej szkoły przygotowali zajęcia rozwijające umiejętności programowania z wykorzystaniem Ozobotów. W zajęciach brali udział uczniowie ze szkół partnerskich.

Rozwijanie kompetencji w zarządzaniu kontami w mediach społecznościowych

W maju podczas wizyty krajów partnerskich odbył się wykład i warsztaty z bezpieczeństwa i rozwijania kompetencji zarządzania kontami w Mediach Społecznościowych. Oto materiały z wykładu.

Znane osoby z krajów partnerskich

Uczniowie poszerzają swoją wiedzę o krajach biorących udział w projekcie. Zapoznali się z biografiami znanych osób oraz wykonali prace plastyczne – plakaty.

Dekoracje

Uczniowie przygotowali dekoracje związane z Erasmusem i krajami partnerskimi podczas spotkań w ferie zimowe w 2022 r. Oto efekt naszej pracy.

Erasmus Day – October 2022

Wspomnienia z wyjazdów – artykuły

Wspomnienia z wyjazdów do krajów partnerskich oraz mobilności w naszej szkole. Zapraszamy do oglądania.

Wspomnienia z wakacji uczniów biorących udział w wymianach międzynarodowych

Travel to Romania

Travel to Portugal

Travel to Italy

Real life vs virtual life

W drugim semestrze roku szkolnego 2021/2022 odbyła się debata i panele dyskusyjne dotyczące wirtualnego świata kontra realna rzeczywistość. Uczniowie prezentowali plusy i minusy poruszania się w obu przestrzeniach. Oto prezentacja wspomnieniowa.

From picture to story

W maju i czerwcu 2022 roku uczniowie klas 8 przygotowali na podstawie wybranych obrazków historie mówiące o zagrożeniach, jakie mogą nas czekać w przestrzeni Mediów Społecznościowych. Oto 5 najciekawszych prac uczniów zaprezentowanych w krajach partnerskich.

Alternative Magazine

Wszystkie numery „Alternative Magazine”

Alternative Magazine #1

Nasza szkoła stworzyła alternatywny magazyn nr 1, który dotyczy starych gier podwórkowych z 5 krajów – Turcji, Portugalii, Rumunii, Włoch i Polski. W niektóre z nich mieliśmy okazję zagrać podczas mobilności w Kazimierzu Dolnym w maju 2022. Zapraszamy do zapoznania z kolejnymi zabawami, które są świetnym oderwaniem od komputerów i telefonów.

Alternative Magazine #2

Alternatywny magazyn nr 2 został przygotowany przez Rumunię i dotyczy konkursu fotograficznego. W konkursie brały udział wszystkie kraje partnerskie. Do lutego 2022 uczestnicy przesyłali prace konkursowe, a następnie uczniowie z krajów partnerskich głosowali, które zdjęcie jest ich zdaniem najciekawsze. Rozdanie nagród dla 5 zwycięzców zostały rozdane podczas mobilności w Polsce.

Alternative Magazine #3

Alternatywny magazyn nr 3 został przygotowany przez Włochów i dotyczy ćwiczeń korygujących postawę podczas pracy przy komputerze. W czasie pandemii i zdalnego nauczanie jest temat niezwykle istotny.

Prezentacje z wyjazdów

Uczniowie przygotowali prezentacje ze zdjęciami z wyjazdów. Każda z nich była prezentowana podczas apelów dla uczniów klas 4-8.

Wyjazd do Portugalii

Wyjazd do Rumunii

Świadomość i doskonalenie SM – bezpieczne i racjonalne korzystanie z SM

Uczniowie ramach programu „Świadomość i doskonalenie SM – bezpieczne i racjonalne korzystanie z SM” w grudniu 2021 roku i styczniu 2022 roku, wykonali 2 zadania przygotowane dla krajów partnerskich. Pierwszym było przygotowanie i przeprowadzenie lekcji w ramach wychowania fizycznego p.t. „Zestaw ćwiczeń do korekcji wad postawy związanych z pracą przy komputerze”. Lekcję opracowała i przeprowadziła pani Anna Wojtanowicz wraz z uczennicami z klasy 5.

Drugim zadaniem było przygotowanie zasad starych gier podwórkowych, w które bawiliśmy się dawniej i dziś. Uczniowie klasy pierwszej pod opieką Hanny Paruch i Anny Wojtanowicz grali w kapsle, klasy i państwa-miasta.

Czekamy na zasady gier z innych państw, na pewno czeka nas mnóstwo zabawy.

EXERCISES – DOCX (3,3 MB)

OLD YARD GAMES – DOCX (6,1 MB)

Poznajemy kraje partnerskie z programu Erasmus+

30 stycznia 2020 roku odbył się apel dla klas IV- VIII pt. „Poznajemy kraje partnerskie z programu Erasmus +”.

Czytaj dalej

Wyjazd do Turcji

W okresie 19-26 listopada 2019 roku odbył się pierwszy wyjazd z programu Erasmus+.

Czytaj dalej

Konkurs na logo projektu

W dniach 19-25 listopada w Karacabey w Turcji odbywało się spotkanie organizacyjne projektu Erasmus. Podczas spotkania rozstrzygnięto konkurs na logo projektu.

Czytaj dalej

Klikam z głową

17 października 2019 roku w naszej szkole gościli przedstawiciele Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Czytaj dalej

Erasmus – Pozostałe informacje